A mai adásban három riport is látható, egyrészt a központi felvételit író nyolcadikosokkal, másrészt pedig hét nagyon szép eredményt elért versenyzőnkkel. Technikai újdonság, hogy a beszélgetéseket új helyszínen - a nyelvi laborban - vettük fel, ráadásul két kamerával, ami azt eredményezte, hogy a beszélgetések képi világa sokkal változatosabb, pörgősebb lett. Érdemes megnézni! A félévi eredmények statisztikája sajnos időhiány miatt kiamaradt a mostani kiadásból, de itt a blogon természetesen azok is olvashatóak.

Egy korábbi adásunkban már hírt adtunk arról, hogy a városi német-és angolverseny írásbeli fordulóját is széchenyis diák nyerte meg. Ugyanennek a versenynek a szóbeli fordulóját rendezték meg múlt hét kedden és szerdán. Kalocsai Dorottya és Németh Lilla itt is az első helyen végzett. Gratulálunk mindkettőjüknek, valamint felkészítő tanáraiknak, Leszákné Grim Mária és Pergel Frankovics Ildikó tanárnőnek.

 

Angolverseny:

  • Első alkalommal vettetek részt a versenyen, vagy értetek el már eredményt korábban is?
  • Hány versenyző vett részt a versenyen?
  • Hogyan zajlott a verseny?
  • Milyen kérdést húztatok?
  • Volt felkészülési idő, vagy azonnal el kellett kezdenetek beszélni?
  • Mikor tudtátok meg az eredményt?
  • Hogyan készültetek a versenyre?
  • Szoktatok könyvet olvasni angolul?
  • Jártatok már angol nyelvterületen?
  • Hová szeretnétek továbbtanulni?

 

Szombaton délelőtt 10 órakor írták meg nyolcadikosaink a központi felvételit. Erről kérdeztük őket.

  • Úgy tudom, hogy nem kötelező megírni a központi felvételit, de az iskolák többsége  már ezt fogadja el felvételiként. Volt aki nem írta meg az osztályotokból?
  • Mennyi időt kaptatok a megírására?
  • Melyik tárgyból írtatok először?
  • Hány feladat volt magyarból?
  • Nyelvtan és irodalom vegyesen?
  • Milyen típusú feladatok voltak?
  • Melyik volt a legkönnyebb feladat?
  • Milyen fogalmazást kellett írni?
  • Matematikából is tíz feladat volt?
  • Melyik volt a legnehezebb feladat?
  • Volt mértani feladat is?
  • Elég volt az idő?
  • Melyik volt nehezebb: a magyar vagy a matek?
  • Mikor tudjátok meg az eredményt?      (Feladatlapok: www.oh.gov.hu)

 

Közeledik február 14-e.

Az előző évek farsangi műsoraiból összeállítottunk egy válogatást, hogy ötleteket adjunk nektek a jelmezekhez.

Pénteken megkaptuk a félévi értesítőt. Elkészült a félévi statisztika, ebből olvastuk ki a következő adatokat.

A legtöbb kitűnő tanuló a 8.c osztályban lett: 9fő.

Az 5.c osztály kapta a legjobb magatartás- és szorgalomjegyeket.

Irodalomból a 7.c érte el a legjobb eredményt.

Nyelvtanból a 6.b.

Történelemből az 5.b lett az első 4,24 századdal.

Németből a 6.b, angolból a 8.c vitte el a pálmát.

A matematika is a 6.b-seknek megy a lejobban.

Természetismeretből az 5.b osztály nyert, 4,7-es átlaggal.

Fizikából és földrajzból a 8.c végzett az élen.

Kémiából és biológiából a 7.c.

Informatikából három osztály osztozik az első helyen: a 7.b, a 7.c és a 8.c.

Technikából ismét három osztály ért el egyformán jó eredményt: az 5.c, a 6.c és a 7.c.

Énekből a legjobbak: az 5.b, az 5.c, 6.a, a 7.c és a 8.c tanulói.

A 7.a, a 7.c, a 8.a és a 8.c-sek rajzolnak a legjobban.

Testnevelésből a 7.c és az 5.a osztály is 5 egészes átlaggal végzett az élen.

Honismertből az 5.a érdemel dicséretet.

Tánc és drámából mindhárom 6.-os osztály egyformán jó.

Etikából a 7.b, médiából a 8.a győzött.

A legjobb osztályátlagot a 7.c osztály érte el 4,43 századdal.

Az iskola összesített tanulmányi átlaga 4,28 század lett.

 
Az év első hónapja, január egy ősi itáliai istenről kapta a nevét. A kétarcú Janus, akit egy előre - a jövőbe, és egy hátra - a múltba tekintő profillal ábrázoltak, tiszte szerint a kezdet, az újrakezdés istensége volt. Ő volt a világosság és a nap istene is, Diana istennő férfipárja (Dianus). Az ősi mítosz szerint reggel ő nyitja meg az ég kapuit, s bezárja, mikor este hazatér. Később minden kimenet és bejárás istene lett, neki volt szentelve minden kapu és ajtó. Rendszerint kapusnak ábrázolták, kulcscsal és pálcával a kezében, kettős fejét szakáll körítette. A későbbi időkben úgy ábrázolták, hogy kettős arca közül az egyik szakálltalan ifjú, a másik szakállas férfiú.