Szombaton délután finomabbnál finomabb illatok szálltak a levegőben az iskola környékén. A bográcsfesztiválra minden eddiginél többen voltak kíváncsiak. A nap meglepetés tűzijátékkal zárult.

Miközben az udvaron pattogott a tűz, főtt az étel, a 6.a osztály terme szülői segítséggel megújult.

A Széchenyi-ünnepségsorozat részeként a 2. osztályosok a legnagyobb magyarról elnevezett hegyen jártak. Ugyanezen a napon a harmadik évfolyam hajókiránduláson ismerkedett a főváros nevezetességeivel. Megnézték többek között a Lánchidat. Jutott idő egy kis játékra is.

A felső tagozat Nagycenkre látogatott kedden. Az utazás nem is tűnt hosszúnak, mert már a vonaton sok feladatot kellett megoldanunk. Térképen jelöltük be, hogy milyen állomásokat érintünk útközben, fejtettünk keresztrejtvényt, oldottunk meg sudokut, Gyula bácsi pedig kocsiról kocsira járva hallgatta meg, hogy mit tudunk Széchenyi Istvánról.

Nagycenkre érkezve minden osztály más-más sorrendben járta végig az akadályverseny hét állomását.

1. A mauzóleumban virágot helyeztünk el Széchenyi sírjánál. Mindenkire mély benyomást tett Széchenyi Pál, egykori kalocsai érsek üvegkoporsóban elhelyezett teteme.

2. A főtéren fogalmazást írtunk, rajzoltunk, és ismerkedtünk a helyi műemlékekkel.

3. A Széchenyi-kastélyban a Széchenyi életművét bemutató kiállítást tekintettük meg. Láttuk a Széchenyi család címerét, Széchenyi miniszteri irodájának berendezését, korabeli hajók, mozdonyok makettjeit.

4. A múzeum előtt a sövényből kialakított labirintusban elrejtett két borítékban képkirakó feladatot találtunk. Miután összeillesztettük a képek darabjait, nem tudtunk ellenállni a csábításnak, és futkároztunk egyet a labirintus útvesztőiben.

5. A következő állomáson Erika néni várt bennünket földrajzos kérdésekkel. A kőzetfelismerés nem okozott nagy gondot, annál nehezebb volt kirakni betűkből a Fertő-Hanság területén élő állatok, növények nevét, és megtalálni, hogy melyik városba milyen ipar települt. Szívesen hallgattuk meg ezután a Hany Istókról szóló mesét.

6. A vonatmúzeumban régi idők mozdonyai között vitorlás hajót, duplakéményeset, katamaránt és motorcsónakot hajtogattunk több kevesebb sikerrel.

7. A patak fölött átívelő hídon a Lánchíddal kapcsolatos kérdésekre kellett megfelelnünk. Lemértük a híd hosszát és szélességét.

8. A hársfasorban sportos feladat várt ránk.

A visszafelé útra még mindig jutott elfoglaltság. Tájszavak felhasználásával kellett történetet írnunk, majd előadnunk az egyik tanárunknak. A hangulat tetőfokára hágott. Kicsit fáradtan, de élményekkel gazdagon érkeztünk meg Érdre. A túra során fegyelmezetten viselkedtünk, Feri bácsi elmondta, hogy a múzeumban és a mauzóleumban is megdicsértek bennünket.

Ezzel a programmal zárult a Széchenyi-emlékhét.